Jeg har tidligere skrevet en artikel om anlægsbygning, og derfor vil jeg I denne artikel ikke forklare det grundlæggende. Hvis man ikke har så meget erfaring med anlægsbygning kan man læse om mit første anlæg her. Det nye anlæg minder lidt om det gamle og er bygget af erfaringerne fra dette. Der er tale om en endestation, en enkeltsporet hovedstrækning, og en skjult banegård der ender i en vendesløjfe. Det giver et godt trafikgrundlag da det ikke vil være det samme tog der kører af sted og kommer tilbage. En større station giver mulighed for rangering og opstilling af materiel. Som noget nyt har jeg valgt at lave et klassisk maskindepot. Både for at have så mange lokomotiver på banen som muligt, men også for at gøre det muligt at køre skiftevis epoke III og IV på samme anlæg. Sporplanen er rimeligt tæt på det jeg har bygget ind til videre, men der kommer nogle mindre korrektioner på den.
Anlægget opbygges som 2-skinne DCC og styres af ESU Ecos 50200. Sporerne er en blanding af Tillig Elite code 83, Roco Streamline code 83 og Peco code 70. Sidstnævnte bruges på sidespor/godspor. Til fuldautomatisk styring af den skjulte bruges automatik fra Modellbahnwerkstatt. Sporskiftedrevene er Cobalt fra DCC Concepts. De udmærker sig ved at være forholdsvis nemme at montere, har livstidsgaranti, samt indbygget decoder. Man sparer derfor dekodere til sporskiftedrevene, som f.eks. Switchpilot.
Godt at se at der er liv på Din bane
Kan Du oplyse størrelsen på Dit rum / anlæg ?
Hej Jørgen,
Tak for kommentaren. Størrelsen er 350*310 cm. Tilføjer det lige til sporplanen da det er en ret vigtig deltalje.
Hej Bo
Det ser godt ud. Bliver helt misundelig – jeg må se at komme igang med min egen bane.
Lige et spørgsmål hvilket program har du tegnet sporplanen i ?
Lig endelig flere billeder ud når der sker noget nyt !
Mvh jan
Hej Jan
Så fik jeg læst kommentaren. Godt du kan blive lidt misundelig så du kan komme igang 😛
Jeg finder lige ud af hvad programmet hedder så får du lige besked. Skal huske at komme med flere billeder. Vh. Bo